přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 28 bře 2009, 00:21 
Offline

Registrován: 15 bře 2009, 09:23
Příspěvky: 55
Návštěvník píše:
Když se dívám na složení pracovní skupiny:

http://www.msmt.cz/standarducitele/koordinacni-skupina

tak už chápu. Většinu tvoří lidé mimo praxi, kteří pedagogiku znají maximálně ze skript :(


Vážený kolego,
mohl byste, prosím, upřesnit, koho máte na mysli? Podle mých informací všichni členové týmu, mají za sebou leta učitelské praxe - a většinou na více typech škol od základních až k vysokým.

S úctou,

Vladimír Srb


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 28 bře 2009, 00:26 
Offline

Registrován: 15 bře 2009, 09:23
Příspěvky: 55
Poste Restante píše:
pro mirka: Po Vašem upřesnění myslím, že jsme ve shodě.

Co tahle otevřít téma diskuse: Čím jiným, kromě standardu, by se podle Vás mělo MŠMT zabývat? Který jiný koncepční materiál Vám chybí při Vaší práci?


Vážený kolego,

domnívám se, že Váš návrh zcela souvisí s tématem standardu kvality učitelské profese. V rámci této diskuse máte prostor nejen ovlivnit obsah standardu, ale rovněž popsat všechny podmínky potřebné pro kvalitní provádění učitelské profese. Pokud mezi tyto podmínky (vedle peněz a odborné podpory) patří i nějaké koncepční dokumenty, napište, jaké to jsou.

S úctou,

Vladimír Srb


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 28 bře 2009, 17:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 15 bře 2009, 19:31
Příspěvky: 50
Připadá mi, že tato otázka by si zasloužila samostatné vlákno. Prosím, o tom, který jiný koncepční materiál vám chybí při vaší práci, budeme pokračovat tady. Díky!
Lenka

_________________
moderátor fóra


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 30 bře 2009, 13:07 
vladimirsrb píše:
Návštěvník píše:
Když se dívám na složení pracovní skupiny:

http://www.msmt.cz/standarducitele/koordinacni-skupina

tak už chápu. Většinu tvoří lidé mimo praxi, kteří pedagogiku znají maximálně ze skript :(


Vážený kolego,
mohl byste, prosím, upřesnit, koho máte na mysli? Podle mých informací všichni členové týmu, mají za sebou leta učitelské praxe - a většinou na více typech škol od základních až k vysokým.

S úctou,

Vladimír Srb

Promiňte, ale podle návrhu standardu to tak nevypadá. A když vidím ty obecné řeči, tak na jiném typu školy než VŠ či výběrovém gymnaziu asi neučili. Nebo to bylo hodně dávno. Dnešní žák je úplně někde jinde než před pěti a více lety. Pohled pracujícího kantora je jiný než pohled vedoucího pracovníka školy a ten zas jiný než pohled úředníka či VŠ pedagoga.To mi v tom týmu taky chybí. Různorodost. Prostě na první pohled teoretici. Spousta odborných termínů v domění, že budou vypadat chytřeji. Takhle se žádný normální učitel neměl vyjadřovat.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 02 dub 2009, 15:24 
mirek píše:
vladimirsrb píše:
Návštěvník píše:
Když se dívám na složení pracovní skupiny:

http://www.msmt.cz/standarducitele/koordinacni-skupina

tak už chápu. Většinu tvoří lidé mimo praxi, kteří pedagogiku znají maximálně ze skript :(


Vážený kolego,
mohl byste, prosím, upřesnit, koho máte na mysli? Podle mých informací všichni členové týmu, mají za sebou leta učitelské praxe - a většinou na více typech škol od základních až k vysokým.

S úctou,

Vladimír Srb

Promiňte, ale podle návrhu standardu to tak nevypadá. A když vidím ty obecné řeči, tak na jiném typu školy než VŠ či výběrovém gymnaziu asi neučili. Nebo to bylo hodně dávno. Dnešní žák je úplně někde jinde než před pěti a více lety. Pohled pracujícího kantora je jiný než pohled vedoucího pracovníka školy a ten zas jiný než pohled úředníka či VŠ pedagoga.To mi v tom týmu taky chybí. Různorodost. Prostě na první pohled teoretici. Spousta odborných termínů v domění, že budou vypadat chytřeji. Takhle se žádný normální učitel neměl vyjadřovat.


Boužel v návrhu standardu není uvedeno kolik let autoři návrhu pracovali na ZŠ, SŠ apod. Nedivte se naší skepsi. Různých návrhů od akademiků a úředníků na to, jak má školství fungovat nebo jak ho mi "dole" máme vylepšovat, už tu bylo několik a obvykle k ničemu nevedly.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 07 dub 2009, 17:06 
Vážení,
poctivě si pročítám všechny vyplněné dotazníky a zatím jsem nenašla žádný, který by byl vyloženě pro zavedení standardu. Byla bych tedy ráda, kdyby nám tvořitelé tohoto dokumentu i zde znovu a znovu nějak argumentovali pro jeho zavedení, aby nás přesvědčovali, aby nám ukázali jeho využitelnost v praxi,.... A nebo by konečně vzali na vědomí, že pedagogové jimi vymyšlené standardy odmítají.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 07 dub 2009, 22:07 
Offline

Registrován: 20 bře 2009, 16:29
Příspěvky: 12
Návštěvník píše:
Vážení,
poctivě si pročítám všechny vyplněné dotazníky a zatím jsem nenašla žádný, který by byl vyloženě pro zavedení standardu. Byla bych tedy ráda, kdyby nám tvořitelé tohoto dokumentu i zde znovu a znovu nějak argumentovali pro jeho zavedení, aby nás přesvědčovali, aby nám ukázali jeho využitelnost v praxi,.... A nebo by konečně vzali na vědomí, že pedagogové jimi vymyšlené standardy odmítají.


V této zemi nikdy nikdo nenaslouchal hlasům učitelů z terénu, to byste měl už vědět, milý návštěvníku. Prosadily se ŠVP, s nimiž se většina učitelů neztotožnila, a podle toho dnes výuka vypadá, prosadila se nová maturita, která zanedlouho startuje a o níž nikdo neví, jak dopadne, a prosadí se cokoliv, protože český učitel stejně nakonec všechno udělá a splní. Představte si, že zajdete za pekařem a představíte mu svou vizi standardu. Pracuje u pecí z dob Marie Terezie, mouku si sám přikupuje a když přijde na věc, musí přinést z domu i díže na těsto, výše výplaty nezávisí na počtu a kvalitě vyrobených koláčů, ale na tom, nakolik je buď oblíbený u svého šéfa nebo na stavu peněz šéfa šéfa šéfa. Krom výroby pečiva obstarává ještě 50 dalších činností, které s výrobou nemají nic společného,ale někdo to holt dělat musí, tak proč ne on. Své výrobky musí nabízet často zákazníkům, kteří nenávidí pečivo, a každý den slyší, že je nenávidí jenom proto, že málo hledá nové receptury.Pokud by se tedy někdo odvážil za takovým pekařem přijít s tím, že jeho úděl se nádherně vyjasní, když budou existovat standardy pekaře, co myslíte, že udělá? Víme to všichni. Veřejná diskuse by se měla vést o celkové koncepci skutečně účinných kroků ve školství tak, aby se opravdu někam pohnulo a nejen se vždy rozčeřila hladina od jedné hurá akce ke druhé.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 08 dub 2009, 06:46 
Paní Růžičková. Jak výstižné:-) to je radost číst, ale škoda, že ti nahoře mají hroší kůži a penízky z EU jsou tak lákavé:-) Proč zjišťovat skutečný stav školství a jeho příčiny, když na zlepšování toho, co je doměle špatné, se tak lehce získávají peníze.
Je potřeba se podívat, kdo za těmi aktivitami stojí(pokud není pro jistotu utajen) a pamatovat si. Největší kapitál a kvalifikace učitele (tak jako dobrého podnikatele) je jeho dobrá pověst.To bohužel o některých úřednících neplatí.
Uvidíme jaké budou závěry z diskuze. Minimálně nám to něco řekne o kvalitě týmu standardů.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 09 dub 2009, 10:51 
Ru-na píše:
Návštěvník píše:
Vážení,
poctivě si pročítám všechny vyplněné dotazníky a zatím jsem nenašla žádný, který by byl vyloženě pro zavedení standardu. Byla bych tedy ráda, kdyby nám tvořitelé tohoto dokumentu i zde znovu a znovu nějak argumentovali pro jeho zavedení, aby nás přesvědčovali, aby nám ukázali jeho využitelnost v praxi,.... A nebo by konečně vzali na vědomí, že pedagogové jimi vymyšlené standardy odmítají.


V této zemi nikdy nikdo nenaslouchal hlasům učitelů z terénu, to byste měl už vědět, milý návštěvníku. Prosadily se ŠVP, s nimiž se většina učitelů neztotožnila, a podle toho dnes výuka vypadá, prosadila se nová maturita, která zanedlouho startuje a o níž nikdo neví, jak dopadne, a prosadí se cokoliv, protože český učitel stejně nakonec všechno udělá a splní.


No to máte pravdu. A nejhorší je, že my to nejen splníme (protože i když je šéf vůl a ted to míním obecně - to platí nejen ve škole, je to šéf a může vás propustit), ale ještě se najde někdo, kdo to z nějakého většinou zištného důvodu "vylepší" ... a tak se blbost a nesmysly vrší a vrší ... až z toho někdo dál vyrobí standard ... což mi připomíná, že bych měla zkontrolovat zda mám správně "odstupňovaná" slovesa použitá v ŠVP - jak nám bylo nařízeno při školení k ŠVP :-D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 19 dub 2009, 14:07 
Je neděle 19. 4. 2009, asi tři hodiny odpoledne. Právě jsem si prošel úvodní stránku k diskusím o Standardu a zjistil následující aktivity, počítáno od spuštění diskuse v polovině března, tedy po cca 1 měsíci: Co si myslíte o standardu - 57 ks, Za jakých podmínek může standard dobře sloužit - 27 ks, Jaké podmínky jsou nezbytné pro kvalitní učitelskou práci - 22 ks, Nápady a zkušenosti k hodnocení kvality učitele - 28 ks, Který koncepční materiál vám chybí při vaší práci - 8 ks, Co přeteklo přes téma diskuse - 18 ks. Celkem 160 kousků (příspěvků), přičemž se autoři občas opakují, odhaduji (nechce se mi to podrobně počítat), že celkový počet účastníků bude tak kolem 60. Kolik je v republice kantorů a jaké je procento těch, kteří se diskusí účastní, to si kolegové vyřešte jako domácí úkol. Proč to píšu, když si to každý může spočítat a autoři diskusního fóra nám počítadla zavedli? Abychom si všichni uvědomili, že jak Standard, tak i diskuse k němu (jak je vidět ze zájmu o diskusi) nás nezajímají a máme jinou práci, než donekonečna omílat, ať už nás konečně vrchnost nechá v klidu učit a nezasypává nás nesmysly (a to nepočítám, jaké procento ze zmíněných diskusních příspěvků činí příspěvky negativní - můj odhad je 70% a jsem na MŠMT přitom mírný). Mějte kolegové mnou zdůrazněné počty na paměti, až si zase nějaký ministr či úředník MŠMT bude tahat triko a sdělovat národu prostřednictvím médií, jak z výzkumů veřejného (učitelského) mínění plyne, že kantoři chtějí Standard a nesmírně ho vítají.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz