přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 17 bře 2009, 07:26 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 15 bře 2009, 19:31
Příspěvky: 50
Do tohoto diskusního vlákna budou moderátoři přesouvat jednotlivé příspěvky, které přetečou tematické zaměření jiných diskusních vláken, ale které přesto nechceme smazat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 17 bře 2009, 19:48 
Když se dívám na složení pracovní skupiny:

http://www.msmt.cz/standarducitele/koordinacni-skupina

tak už chápu. Většinu tvoří lidé mimo praxi, kteří pedagogiku znají maximálně ze skript, co píší, nebo z brožurek "Jak učit lépe" vydaných v rámci nějakého evropského projektu (hlavně aby se utratilo co nejvíce peněz a na stole musí být vlaječka EU). To se to pak tvoří, když většina z nich nikdy nestála před 30 puberťáky a snažila se aspoň nastolit klid, když už nezkoušela v sebevražedném opojení snad i něco učit. :(


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 19 bře 2009, 10:42 
Plně souhlasím s tím, co "přeteklo" přes téma diskuze.

Jen ještě poznámku k tomu, co jsem si včera přečetl. Dle MŠMT má dobrý učitel mít přátelský vztah k dětem, umět jim pohlédnout do očí, být milý a usměvavý, chodit během hodiny po třídě (neslýchané!!!) a dokonce přistupovat k dětem individuálně dle jejich schopností ( to snad není možné, ještě že nám někdo konečně otevřel oči!!!)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Neznalým se lépe vnucují blbosti
PříspěvekNapsal: 20 bře 2009, 01:36 
Offline

Registrován: 19 bře 2009, 23:24
Příspěvky: 1
Kladu si otázku. Proč nezačalo MŠMT veřejnou diskusi seznámením pedagogické veřejnosti se systémy hodnocení práce pedagoga používanými v zahraničí, v zemích jimž se chceme rovnat či alespoň přiblížit? Anebo jsme si měli, jak je ostatně zvykem, příslušné materiály sehnat a nechat přeložit z angličtiny, finštiny či japonštiny, každý sám a ve vlastní režii? Nešlo by alespoň teď nechat potřebné materiály přeložit a umístit na web? Možná by to bylo větším přínosem k diskusi, než ten pracovní blábol, který nám byl předložen.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 20 bře 2009, 10:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 15 bře 2009, 19:31
Příspěvky: 50
Díky, Poste Restante, vyřídím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Neznalým se lépe vnucují blbosti
PříspěvekNapsal: 24 bře 2009, 14:05 
poste_restante píše:
Kladu si otázku. Proč nezačalo MŠMT veřejnou diskusi seznámením pedagogické veřejnosti se systémy hodnocení práce pedagoga používanými v zahraničí, v zemích jimž se chceme rovnat či alespoň přiblížit? Anebo jsme si měli, jak je ostatně zvykem, příslušné materiály sehnat a nechat přeložit z angličtiny, finštiny či japonštiny, každý sám a ve vlastní režii? Nešlo by alespoň teď nechat potřebné materiály přeložit a umístit na web? Možná by to bylo větším přínosem k diskusi, než ten pracovní blábol, který nám byl předložen.


Dalo by se s tím souhlasit, kdyby v jiných zemích měli učitelé stejné podmínky jak v ČR. Ale situace taková není!!!!
Hrozí, že to bude přesně ve stylu: sovětští soudruzi to tak dělají a my to tedy musíme taky tak dělat.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 25 bře 2009, 03:15 
Citace:
Dalo by se s tím souhlasit, kdyby v jiných zemích měli učitelé stejné podmínky jak v ČR. Ale situace taková není!!!!
Hrozí, že to bude přesně ve stylu: sovětští soudruzi to tak dělají a my to tedy musíme taky tak dělat.


Hledání poučení ze zahraničí neznamená mechanické kopírování.
Víte jsem už docela alergický na permanentní hledání té české (= lepší) cesty.
Např.: Před lety jsem tvrdil, že v Rakousku nedají licenci na provozování cestovní kanceláře nikomu, kdo nesloží 100 000 do zajišťovacího fondu a nebude pojištěn proti úpadku. Českým zákonodárcům to došlo až poté, co několik kanceláří zkrachovalo a jejich klienty bylo nutno na náklady státu dopravovat domů. Rakouský právní řád je jistě jiný, ale elementární logika je univerzální. A ta říká, že podnikatelský subjekt občas i zkrachuje.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 25 bře 2009, 07:30 
Poste Restante píše:
Citace:
Dalo by se s tím souhlasit, kdyby v jiných zemích měli učitelé stejné podmínky jak v ČR. Ale situace taková není!!!!
Hrozí, že to bude přesně ve stylu: sovětští soudruzi to tak dělají a my to tedy musíme taky tak dělat.


Hledání poučení ze zahraničí neznamená mechanické kopírování.
Víte jsem už docela alergický na permanentní hledání té české (= lepší) cesty.
Např.: Před lety jsem tvrdil, že v Rakousku nedají licenci na provozování cestovní kanceláře nikomu, kdo nesloží 100 000 do zajišťovacího fondu a nebude pojištěn proti úpadku. Českým zákonodárcům to došlo až poté, co několik kanceláří zkrachovalo a jejich klienty bylo nutno na náklady státu dopravovat domů. Rakouský právní řád je jistě jiný, ale elementární logika je univerzální. A ta říká, že podnikatelský subjekt občas i zkrachuje.



Ja to ani tak nepochopil, ale mám zkušenost s českými úředníky, že se nějaké myšlenky chytnou a bez použití elementární logiky ji zkopírují? To u nás funguje řadu let a ve školství zvlášť. Prostě starého psa novým kouskům nenaučíš.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 25 bře 2009, 16:59 
pro mirka: Po Vašem upřesnění myslím, že jsme ve shodě.

pro Lenku: Nedostatek času mi prozatím brání ve formulaci komplexnějšího příspěvku. (To víte, musím se připravovat na výuku. ;-)) Přesto prozatím alespoň jeden námět, i když to nesouvisí přímo se Standardem. Při pročítání diskusních příspěvků se nemohu ubránit dojmu, že mnoho diskutujících se domnívá, že hlavní příčina úpadku našeho vzdělávacího systému nespočívá v nestandardizovanosti učitelské profese. Co tahle otevřít téma diskuse: Čím jiným, kromě standardu, by se podle Vás mělo MŠMT zabývat? Který jiný koncepční materiál Vám chybí při Vaší práci?
Myslím, že by mohlo být zajímavé zjistit, jak moc je téma standardu učitelskou veřejností považováno za závažné.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co přeteklo přes téma diskuse
PříspěvekNapsal: 25 bře 2009, 17:26 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 15 bře 2009, 19:31
Příspěvky: 50
Díky! Píšu si! Opravdu.
Lenka

_________________
moderátor fóra


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz