přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina

Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nápady a zkušenosti k hodnocení "kvality" učitele
PříspěvekNapsal: 18 bře 2009, 22:34 
Moderátor

Dobrý večer!
Jak možná víte, jsem moderátorem tohoto fóra. Nejsem učitel, ale cítím se být aktivním a dejme tomu "poučenějším" rodičem.
Pročítám pečlivě a opakovaně všechno, co píšete. Nemohlo mě nenapadnout položit vám všem následující otázku:
Navrhuji odhlédnout od všech plánovaných "standardů" a zkusit přemýšlet: Jakým způsobem by bylo možné hodnotit kvalitu učitele? Zajímají mne vaše názory, nápady, zkušenosti. Pomůžete?

Předmět příspěvku: Re: Nápady a zkušenosti k hodnocení "kvality" učitele
PříspěvekNapsal: 19 bře 2009, 19:13 
Zkuste říci, jakým způsobem lze hodnotit kvalitu např. úředníka (podle počtu orazítkovaných lejster), umělce (podle počtu namalovaných soch). Pak pochopíte, že ta otázka nedává smysl. Mohu hodnotit učitele podle toho, kolik jedniček jeho žáci mají? Jistě. Ale jak vím, že jim je nedává tzv. zadarmo? Lze rozeznat kvalitního a nekvalitního učitele, ale nelze stanovit míru jeho kvality.

PříspěvekNapsal: 19 bře 2009, 20:21 
Moderátor

Dobře, díky za odpověď. Myslíte tedy, že kvalita (narozdíl od nekvality) se poznat dá, ale míra kvality nikoli. Dobře.
A jak poznáte kvalitního od nekvalitního učitele?
Asi provokuji a určitě značně laicky, ale varovala jsem vás :-) Ráda bych si sama pro sebe srovnala, v čem se liší kvalita versus nekvalita (nebo dokonce míra kvality?) u učitele a u profesí, ke kterým mám blíže (třeba u kolegy, který pomáhá uživatelům efektivně využívat počítačové systémy). A ještě raději bych, kdybyste vy, jako profesionálové ve své oboru, snesli do fóra své názory na kvalitu učitele a možnosti jejího "měření", standard nestandard.

PříspěvekNapsal: 19 bře 2009, 21:09