přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotazník číslo 388
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2009, 22:54 
Jste žena nebo muž?
žena

Platí o Vás, že jste:
- pedagog/pedagožka vysoké školy

Budete v tomto příspěvku mluvit pouze sám (sama) za sebe nebo za nějakou skupinu, která si Vás vybrala, abyste hovořil(a) jejím jménem?
Mluvím pouze sám (sama) za sebe.

Jaké otázky Vás napadají v souvislosti se standardem kvality profese učitele?
Nebude standard definovat uniformního učitele?
Bude standard opravdu podporou?



Jak rozumíte pojmu standard, jak byste jej vysvětlil(a)?
odborný profil pedagoga
kvalifikace, popř. kvalifikační stupeň

Jaký je podle Vás hlavní smysl standardu?
Zviditelnění, zdůraznění významu kvality učitelské profese pro společnost.

Jaké podmínky musejí být splněny, aby standard mohl dobře sloužit?
standard má smysl jen jako součást širšího systému (viz uváděné návrhy týkající se systému celoživotního vzdělávání, mentoringu...)

Kdo by měl vytvářet a zajišťovat podmínky pro to, aby standard mohl dobře sloužit?
stát - mšmt, zřizovatelé..., ale má-li být standard podpora profesního rozvoje, bude záležet na tom, jaké podmínky si vytvoří i samy školy.


Měla by kvalita práce učitele mít vliv na výši jeho mzdy?
Ano

V čem spatřujete hlavní rizika, která mohou ohrozit úspěšné a užitečné fungování standardu v praxi?
Standard bude formulován spekulativně, od stolu, formálně. Nebude mít vztah s praxí.
Bude zneužíván, obcházen.
Učitelé v současné době nemohou mít přebytečnou energii a nadšení pro zásadní proměny.

Má standard být povinný pro všechny učitele?
Nevím

Jak by se podle Vás mělo postupovat, pokud nějaký učitel nedosáhne základní úrovně standardu?
Základní úroveň by měla znamenat základní kvalifikaci
- tato úroveň by měla být zajištěna VŠ přípravou.
Spíše by mne zajímalo, co s člověkem, který učí skvěle, byť VŠ neabsolvoval - bude si moci "splnit" standard a bude uznán jako kvalifikovaný?


Kdo a jak by podle Vás měl posuzovat, zda učitel dosahuje kvalit popsaných ve standardu?
Především ten, kdo je schopen vnímat kvality, o které v učitelské profesi jde.
Hlavně ne úředník, myslící prostřednictvím předpisů.

Měla by být vytvořena jedna společná verze standardu pro všechny učitele MŠ, ZŠ a SŠ?
Ne
Máme-li jednotlivé stupně, příslušné RVP - měly by vzniknout i odpovídající standardy.

Jakým způsobem by měl být standard využíván v přípravném vzdělávání učitelů?
VŠ by měly garantovat základní úroveň standardů.

Jak má být standard využíván pro podporu profesního růstu učitelů?
Standard by měl být víceúrovňový.

Domníváte se, že tvorba standardu profese učitele je potřebná?
Ano, pokud budou vytvořeny systémové podmínky pro zavádění standardu do praxe

Vyhovuje Vám předložené členění standardu (zvolené oblasti a podoblasti)?
Ne

Jakékoli Vaše komentáře k tématu diskuse:
Myslím, že by se tvorba standardů mohla začít reflekovanou praxí - pilotním ověřováním různých alternativ, navázat na zkušenosti společenství RWCT, Začít spolu popř. dalších inspirativních modelů.
Důležité je, aby využití standardů bylo DOBROVOLNÉ - pokud budou opravdu k užitku, získají si přízeň většiny.



Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz