přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotazník číslo 385 vyplněný za organizaci ZŠ a MŠ speciální
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2009, 16:10 
Jste žena nebo muž?
žena

Platí o Vás, že jste:
- učitel(ka) mateřské školy
- patříte (též) do skupiny, která zde není jmenována

Pokud patříte i do jiné skupiny, napište, do jaké:
speciální pedagog

Budete v tomto příspěvku mluvit pouze sám (sama) za sebe nebo za nějakou skupinu, která si Vás vybrala, abyste hovořil(a) jejím jménem?
Mluvím za skupinu, která si mne vybrala, abych hovořil(a) jejím jménem.

Přesný název skupiny nebo organizace, za kterou budete hovořit:
ZŠ a MŠ speciální

Organizace, kterou reprezentujete, je:
- mateřská škola

Jaké otázky Vás napadají v souvislosti se standardem kvality profese učitele?
- neumíme si v reálu představit způsob hodnocení
- jsme schopni zajistit kvalitního mentora pro každou oblast-odbornost (vyšší odborná způsobilost než učitel)

Jak rozumíte pojmu standard, jak byste jej vysvětlil(a)?
- soubor kvalitních kompetencí pedagoga


Jaký je podle Vás hlavní smysl standardu?
- hledání cesty, jak stimulovat pedagogy na všech úrovních typů škol
- přidat více práce pedagogům - administrativní

Jaký užitek (a komu) by měl standard podle Vás přinést, pokud bude dobře zpracován?
- pozitivní myšlení - žákovi, dítěti, rodiči
- ujasnění představ o profesi učitele

Jaké podmínky musejí být splněny, aby standard mohl dobře sloužit?
- odpovídající materiální základna, dostatek odborně vzdělaných mentorů
- dostatek finančních prostředků k ohodnocení nově vzniklých nadstandardů

Kdo by měl vytvářet a zajišťovat podmínky pro to, aby standard mohl dobře sloužit?
- stát- MŠMT-kraj-město-ředitel

Měla by kvalita práce učitele mít vliv na výši jeho mzdy?
Ano
Samozřejmě!!!

V čem spatřujete hlavní rizika, která mohou ohrozit úspěšné a užitečné fungování standardu v praxi?
Lidský faktor a nedostatek ekonomických prostředků

Má standard být povinný pro všechny učitele?
Ano

Měl by podle Vás standard popisovat pouze jednu úroveň kvality závaznou pro všechny učitele, nebo má obsahovat i vyšší úrovně, které by dosahovali pouze někteří vynikající učitelé?
Měl by mít pouze jednu úroveň závaznou pro všechny učitele

Jak by se podle Vás mělo postupovat, pokud nějaký učitel nedosáhne základní úrovně standardu?
Neexistuje žádný pedagog, který by nedosáhl standardu (po 3-5 letech)

Kdo a jak by podle Vás měl posuzovat, zda učitel dosahuje kvalit popsaných ve standardu?
Mentor vysoce odvorně způsobilý s ředitelem

Měla by být vytvořena jedna společná verze standardu pro všechny učitele MŠ, ZŠ a SŠ?
Spíše ne
Každý stupeň vzdělávání musí mít své standardy (specifika práce)

Jakým způsobem by měl být standard využíván v přípravném vzdělávání učitelů?
- takový, aby absolvent vycházel se všemi předpoklady v rámci daného standardu

Jak má být standard využíván pro podporu profesního růstu učitelů?
- ke stimulaci stále vyšších výkonů

Domníváte se, že tvorba standardu profese učitele je potřebná?
Ne

Vyhovuje Vám předložené členění standardu (zvolené oblasti a podoblasti)?
Nevím



Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz