přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotazník číslo 383
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2009, 15:02 
Offline

Registrován: 18 kvě 2009, 14:33
Příspěvky: 2
Jste žena nebo muž?
žena

Platí o Vás, že jste:
- rodič
- patříte (též) do skupiny, která zde není jmenována

Pokud patříte i do jiné skupiny, napište, do jaké:
pracovnice státní správy v oblasti školství

Budete v tomto příspěvku mluvit pouze sám (sama) za sebe nebo za nějakou skupinu, která si Vás vybrala, abyste hovořil(a) jejím jménem?
Mluvím pouze sám (sama) za sebe.

Jak rozumíte pojmu standard, jak byste jej vysvětlil(a)?
Souhrn požadavků zabezpečujících požadovanou kvalitu vykonávané práce.

Jaký je podle Vás hlavní smysl standardu?
Sjednotit základní požadavky na práci každého učitele a tím garantovat státem požadovanou úroveň vzdělávání.

Jaký užitek (a komu) by měl standard podle Vás přinést, pokud bude dobře zpracován?
- kvalitní vzdělání a individuální přístup k vzdělávacím potřebám jednotlivých žáků, respektování moderních pedagogických trendů (žáci a jejich rodiče)
- prostor pro odborný růst a odpovídající odměňování (učitelé)
- lepší výsledky výchovy a vzdělávání (celá společnost)

Jaké podmínky musejí být splněny, aby standard mohl dobře sloužit?
Vypracovat promyšlený systém zavádění standardu do praxe všech škol (nástupní praxe učitelů, činnost fakultních škol, DVPP, akreditace, finanční krytí).

Kdo by měl vytvářet a zajišťovat podmínky pro to, aby standard mohl dobře sloužit?
1. MŠMT, potažmo stát (legislativní, finanční))
2. Zřizovatelé škol (materiální)
3. Pedagogické fakulty, případně fakultní školy (metodické)

Měla by kvalita práce učitele mít vliv na výši jeho mzdy?
Ano
Považuji to za zcela samozřejmé.

V čem spatřujete hlavní rizika, která mohou ohrozit úspěšné a užitečné fungování standardu v praxi?
Ve formálním přístupu, snaze "obejít" legislativní normy, hledání důvodů (proč to nejde)namísto hledání způsobů (jak by to mohlo jít).

Má standard být povinný pro všechny učitele?
Ano

Měl by podle Vás standard popisovat pouze jednu úroveň kvality závaznou pro všechny učitele, nebo má obsahovat i vyšší úrovně, které by dosahovali pouze někteří vynikající učitelé?
Měl by mít více úrovní: jednu základní závaznou pro všechny učitele a nejméně jednu vyšší pro vynikající učitele

Jak by se podle Vás mělo postupovat, pokud nějaký učitel nedosáhne základní úrovně standardu?
Vytvořit podmínky a poskytnout podporu pro jeho dosažení včetně stanovení odpovídajícího časového prostoru. Přitom poskytnout metodické vedení ve vlastní pedagogické činnosti.

Kdo a jak by podle Vás měl posuzovat, zda učitel dosahuje kvalit popsaných ve standardu?
1. Pedagogické fakulty v rámci pregraduální přípravy učitelů
2. Instituce organizující celoživotní vzdělávání a DVPP
3. Ředitelé škol ve vztahu k vlastním zaměstnancům
4. Zřizovatelé škol v rámci vlastní hodnotící činnosti
5. ČŠI v rámci svého hodnocení

Měla by být vytvořena jedna společná verze standardu pro všechny učitele MŠ, ZŠ a SŠ?
Spíše ano
Základ by měl být společný. Je třeba však vzít v úvahu specifiku předškolního, základního a středního vzdělávání a zohlednit ji ve Standardu.

Jakým způsobem by měl být standard využíván v přípravném vzdělávání učitelů?
Jako základ pro stanovení vlastních studijních programů.

Jak má být standard využíván pro podporu profesního růstu učitelů?
Jako motivační nástroj a měřítko dosažené úrovně znalostí, dovedností, postojů.

Domníváte se, že tvorba standardu profese učitele je potřebná?
Ano, pokud budou vytvořeny systémové podmínky pro zavádění standardu do praxe

Vyhovuje Vám předložené členění standardu (zvolené oblasti a podoblasti)?
Ano

Jaké úpravy členění případně navrhujete?
Plně se ztotožňuji s návrhy ICT panelu, jehož jsem členkou. Viz dotazník č. 375



Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz