přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotazník číslo 379
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2009, 00:18 
Platí o Vás, že jste:
- pedagog/pedagožka vysoké školy

Jaké otázky Vás napadají v souvislosti se standardem kvality profese učitele?
Jak se má "standard..." k didaktické znalosti obsahu, kt. v studiích předkládá Tomáš Janík? (Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?, Brno, 2007)

Řeší se standard. Jaký je bazál? Jak je na pedagogických fakultách, z nezbytných tří částí všeobecného základu: pedagogika, psychologie, filozofie, pečováno o filozofii?

Jak rozumíte pojmu standard, jak byste jej vysvětlil(a)?
Průměr, který zajišťuje normu.
(Obávala bych se, že se bude jednat o ukazovatele těžce kvantitativní. Záleží na autorech, jak standardy formulují. Formulace z prvního odstavce vstupního dokumentu pro veřejnou diskuzi "průnik mezi „objektivními“ požadavky na plnění úkolu na určité úrovni a mezi realitou danou aktuálním stupněm profesního vývoje", mě z obav nevyvádí.)

Jaký je podle Vás hlavní smysl standardu?
Ukázat, co je pod ním a co nad.
Smysl má, když se s výsledky pracuje konstruktivně.

Jaký užitek (a komu) by měl standard podle Vás přinést, pokud bude dobře zpracován?
Studentům, aby měli představu profilu absolventa a mohli se intenzivněji zabývat zvyšování odborné citlivosti v jistých oblastech podle oborů.
Učitelům, aby aktualizovali odborné znalosti, metody a samozřejmě obsahy výuky, atd. No tomu teď slouží RVP.

Má standard být povinný pro všechny učitele?
Nevím

Jak by se podle Vás mělo postupovat, pokud nějaký učitel nedosáhne základní úrovně standardu?
Měl by dostat prostor vyjádřit se, proč tuto úroveň nedosáhl a v případě zájmu by měl mít možnost se zdokonalit. Na mysli mám spíš studenty a nebo učitele ve zkušební lhůtě(??).

Měla by být vytvořena jedna společná verze standardu pro všechny učitele MŠ, ZŠ a SŠ?
Ne

Zde je prostor pro Vaše návrhy nebo úpravy formulací, které by standard měl obsahovat
Myslím, že by bylo přínosnější věnovat se tomu, co autoři formulují jako: "nastavit oblasti efektivní proměny v pregraduální přípravě učitelů" (Vstupní dokument..., str. 4, 2.4.1)
Podstata dalších, podle mého názoru stěžejných bodů, je dostatečně obsažena v RVP.



Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz