přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotazník číslo 378 vyplněný za organizaci Katedra speciální pedagogiky PdF UHk
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2009, 22:36 
Jste žena nebo muž?
muž

Platí o Vás, že jste:
- pedagog/pedagožka vysoké školy

Budete v tomto příspěvku mluvit pouze sám (sama) za sebe nebo za nějakou skupinu, která si Vás vybrala, abyste hovořil(a) jejím jménem?
Mluvím za skupinu, která si mne vybrala, abych hovořil(a) jejím jménem.

Přesný název skupiny nebo organizace, za kterou budete hovořit:
Katedra speciální pedagogiky PdF UHk

Internetové stránky Vaší skupiny nebo organizace:
www.uhk.cz

Organizace, kterou reprezentujete, je:
- vysoká škola, nebo její část

Jaké otázky Vás napadají v souvislosti se standardem kvality profese učitele?
Jednou ze základních otázek standardu kvality profese učitele je jeho samotná příprava na budoucí povolání. Žádná z reforem v oblasti školství nebyla úspěšná, pokud nezačala u samotného učitele. Vedle toho, že se pedagogická praxe opírá o tzv. měkké dovednosti, jejím základem je vždy exaktní vzdělávání. Nedostatek, který v přípravě učitelů stále převládá na většině pedagogických fakult, je absence povinného seznámení se s teorií a praxí speciální pedagogiky. Integrační trend vyžaduje připravenost učitele a to jak v rovině terminologické, didaktické, tak i metodické. Každý z učitelů se v praxi setká s integrovanými žáky s poruchami chování, poruchami učení apod. Odpovídající kvalifikaci by tedy měly garantovat zmíněné pedagogické fakulty. Další rovinou diskuse se karierní růst pedagoga a např. jeho atestační postup.

Jaký je podle Vás hlavní smysl standardu?
Zlepšení společenského postavení pedagogů v České republice.

Měla by kvalita práce učitele mít vliv na výši jeho mzdy?
Ano
Jedním z měřítek, které ovlivňují kvalitu pedagoga je i jeho vzdělání a přístup k dalšímu vzdělávání. Výše mzdy by se tedy měla odvíjet i od kvalifikace, kterou učitel dosáhl, kterou si i nadále prohlubuje. Výše mzdy by jistě měla zohledňovat profesní přípravu učitele.

Má standard být povinný pro všechny učitele?
Ano

Měl by podle Vás standard popisovat pouze jednu úroveň kvality závaznou pro všechny učitele, nebo má obsahovat i vyšší úrovně, které by dosahovali pouze někteří vynikající učitelé?
Měl by mít pouze jednu úroveň závaznou pro všechny učitele

Jak by se podle Vás mělo postupovat, pokud nějaký učitel nedosáhne základní úrovně standardu?
Neměl by být ve školství dále zaměstnán.

Měla by být vytvořena jedna společná verze standardu pro všechny učitele MŠ, ZŠ a SŠ?
Ano

Jakým způsobem by měl být standard využíván v přípravném vzdělávání učitelů?
Bude-li standard "upravovat" kvalitu vzdělávání pedagogů, měl by být závazný

Domníváte se, že tvorba standardu profese učitele je potřebná?
Ano, v každém případě

Vyhovuje Vám předložené členění standardu (zvolené oblasti a podoblasti)?
Nevím

Jaké úpravy členění případně navrhujete?
Navrhuji, aby bylo více zohledněno vzdělávání učitele a to jak v rovině "základního" vysokoškolského vzdělání, tak i v rovině dalšího vzdělávání. Ptejme se po systému atestací apod.



Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz