přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotazník číslo 377 vyplněný za organizaci Mateřské školy v síti škol Podporujících zdraví v Jihomoravském kraji
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2009, 21:46 
Jste žena nebo muž?
žena

Platí o Vás, že jste:
- ředitel(ka) mateřské školy

Budete v tomto příspěvku mluvit pouze sám (sama) za sebe nebo za nějakou skupinu, která si Vás vybrala, abyste hovořil(a) jejím jménem?
Mluvím za skupinu, která si mne vybrala, abych hovořil(a) jejím jménem.

Přesný název skupiny nebo organizace, za kterou budete hovořit:
Mateřské školy v síti škol Podporujících zdraví v Jihomoravském kraji

Organizace, kterou reprezentujete, je:
- jiný typ organizace

Jaké otázky Vás napadají v souvislosti se standardem kvality profese učitele?
Umožní standardy rovnoprávné postavení učitelů všech stupňů škol (zejména mateřských), v souvislosti se sjednocením požadavků na ně, a tím i rovnoprávné základní platové zařazení?

Jak rozumíte pojmu standard, jak byste jej vysvětlil(a)?
Základní požadavek, vlastnost, schopnost, dovednost, který je očekáván.

Jaký je podle Vás hlavní smysl standardu?
Pojmenovat a nastavit základní požadavky na kvalitu.

Jaký užitek (a komu) by měl standard podle Vás přinést, pokud bude dobře zpracován?
Učitelé
- nástroj k sebehodnocení a dalšímu rozvoji
- zvýšení prestiže učitelské profese v souvislosti s s jasným nastavením požadavků na kvalitu.
Ředitelé
- jasný popis požadavků na ped. profesi
- nástroj pro hodnocení kvality učitele a jeho způsobů vzdělávání (procesů)

Jaké podmínky musejí být splněny, aby standard mohl dobře sloužit?
Musí být provázán s dalšími podpůrnými kroky - vytvoření nového karierního systému, zajištění financování. Musí být přijat širokou pedagogickou veřejností.

Kdo by měl vytvářet a zajišťovat podmínky pro to, aby standard mohl dobře sloužit?
Příslušná ministerstva a úředníci, ředitelé škol.

Měla by kvalita práce učitele mít vliv na výši jeho mzdy?
Ano
Uznání a ocenění patří k základním lidským potřebám.

V čem spatřujete hlavní rizika, která mohou ohrozit úspěšné a užitečné fungování standardu v praxi?
Malá informovanost učitelské veřejnosti.
Nedostatek finančních prostředků.

Má standard být povinný pro všechny učitele?
Ano

Měl by podle Vás standard popisovat pouze jednu úroveň kvality závaznou pro všechny učitele, nebo má obsahovat i vyšší úrovně, které by dosahovali pouze někteří vynikající učitelé?
Měl by mít více úrovní: jednu základní závaznou pro všechny učitele a nejméně jednu vyšší pro vynikající učitele

Jak by se podle Vás mělo postupovat, pokud nějaký učitel nedosáhne základní úrovně standardu?
Měl by mít možnost v určeném časovém období pracovat na svém rozvoji, k dosažení alespoň základních požadavků. Pokud jich ani tak nedosáhne, nebo nemá zájem na zlepšování kvality své práce, měl by odejít. Dítě, žák, student - má právo na kvalitní vzdělání.

Kdo a jak by podle Vás měl posuzovat, zda učitel dosahuje kvalit popsaných ve standardu?
Učitel sám, kolegové, ředitel školy, vnější evaluátor, žák, rodič.

Měla by být vytvořena jedna společná verze standardu pro všechny učitele MŠ, ZŠ a SŠ?
Ano

Jakým způsobem by měl být standard využíván v přípravném vzdělávání učitelů?
Obsah studia by měl směřovat k získání příslušných kompetencí učitele.

Jak má být standard využíván pro podporu profesního růstu učitelů?
Měla by z něj vyplývat potřeba dalšího postgraduálního vzdělávání učitelů, případný systém atestací atp.

Domníváte se, že tvorba standardu profese učitele je potřebná?
Ano, pokud budou vytvořeny systémové podmínky pro zavádění standardu do praxe

Vyhovuje Vám předložené členění standardu (zvolené oblasti a podoblasti)?
Ano



Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz