přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotazník číslo 375 vyplněný za organizaci ICT panel pro didaktickou inovaci národního kurikula oblasti ICT ve všeobecném vzdělávání
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2009, 20:37 
Jste žena nebo muž?
žena

Budete v tomto příspěvku mluvit pouze sám (sama) za sebe nebo za nějakou skupinu, která si Vás vybrala, abyste hovořil(a) jejím jménem?
Mluvím za skupinu, která si mne vybrala, abych hovořil(a) jejím jménem.

Přesný název skupiny nebo organizace, za kterou budete hovořit:
ICT panel pro didaktickou inovaci národního kurikula oblasti ICT ve všeobecném vzdělávání

Internetové stránky Vaší skupiny nebo organizace:
http://www.rvp.cz/clanek/2989

Organizace, kterou reprezentujete, je:
- jiný typ organizace

Pokud Vámi reprezentovaná organizace patří i do jiné skupiny, napište, do jaké:
Odborná pracovní skupina vytvořená Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze

Zde je prostor pro Vaše návrhy nebo úpravy formulací, které by standard měl obsahovat
Tak, jak je struktura Profesního standardu kvality učitele v návrhu koncipovaná, vytváří prostor pro začlenění problematiky informačních a komunikačních technologií do všech jeho oblastí. I přesto, že v některých případech jsou tyto otázky zdánlivě „schované“ v obecných formulacích, zaslouží si zdůraznění především z důvodu rostoucího významu ICT ve vzdělávání. Ten je podmíněný tím, jak roste množství informací a jak se zvyšuje jejich význam pro uplatnění jednotlivce na trhu práce. Úspěšnější je ten, kdo má k informacím lepší přístup a dovede s nimi efektivně pracovat. Pedagogové by v tomto směru měli být připraveni k výchově a vzdělávání na takové úrovní, která umožní přípravu jejich žáků na řešení aktuálních úkolů, se kterými se budou v budoucnu v praxi setkávat.
Proto navrhujeme doplnit do Profesního standardu kvality učitele následující položky:
OBLAST Č. 1: VÝUKA JAKO PROCES VYUČOVÁNÍ A UČENÍ
1.2 Realizace výuky
Strategie výuky (vyučování a učení)
Učitel:
- zná možnosti využití ICT v procesu učení a dovede je efektivně aplikovat s ohledem na potřeby žáků a obsah kurikula (interaktivní výukové materiály, e-learning, elektronická portfolia, sociální sítě …)
- integruje části problematiky ICT jako průřezová témata do programu výuky dle své odbornosti
1.3 Reflexe (procesů a dosažených výsledků)
Učitel:
- využívá ICT pro analýzy a hodnocení výsledků vzdělávání i jako zpětnou vazbu pro žáky
OBLAST Č. 2: ŠIRŠÍ KONTEXT VÝUKY
2.3 Spolupráce s kolegy, rodiči a širší veřejností
Učitel:
- ke komunikaci v rámci školy i mimo ni a k prezentaci účelně a efektivně využívá moderní komunikační technologie (e-mail, chat, profesní diskusní fóra, www stránky školy, prezentace vlastní práce, blog,….)
2.4. Působení na žáky v mimoškolním prostředí
Učitel:
- poskytuje žákům výukové materiály tak, aby byly přístupné kdykoli a odkudkoli
- vhodným způsobem a v mezích svých možností ovlivňuje aktivitu žáků mimo školu tak, aby tato byla v maximálním souladu s výukovými cíli školy
OBLAST Č. 3: PROFESNÍ ROZVOJ UČITELE
Učitel:
- chápe roli ICT ve svém profesním a kariérním rozvoji, zná inovační trendy své odbornosti způsobené rozvojem ICT
- dodržuje zákonné a etické normy v oblasti využívání ICT (softwaru, digitálních výukových materiálů, zdrojů dat…)
- je si vědom rizik, která vyplývají z užívání ICT pro pedagogy i žáky a dovede jim čelit (zdravotní rizika, ochrana osobních údajů, dat, kyberšikana ….)




Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotazník číslo 375 vyplněný za organizaci ICT panel pro didaktickou inovaci národního kurikula oblasti ICT ve všeobecném vzdělávání
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2009, 12:49 
a když vypadne proud, je po učiteli. S tabulí a ústy a křídou by byl v háji.

kdo je pro tělesné tresty(myslím ale pro tvůrce těchto paradigmat)?
cha cha


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotazník číslo 375 vyplněný za organizaci ICT panel pro didaktickou inovaci národního kurikula oblasti ICT ve všeobecném vzdělávání
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2009, 20:17 
2.3 Spolupráce s kolegy, rodiči a širší veřejností
Učitel:
- ke komunikaci v rámci školy i mimo ni a k prezentaci účelně a efektivně využívá moderní komunikační technologie (e-mail, chat, profesní diskusní fóra, www stránky školy, prezentace vlastní práce, blog,….)
A když si nebudu s rodiči nebo kolegy chatovat, tak .... co? Dostanu padáka? Tento příspěvek je názorným příkladem celé absurdity standardů učitele. To si každá "zájmová skupina" přisadí? Běhá mi mráz po zádech. Možná bychom měli přidat ještě standard účesu, standard deodorantu, standard... Kam až zajdeme? Nechci být standardním učitelem.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz