přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotazník číslo 374
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2009, 19:51 
Jste žena nebo muž?
žena

Platí o Vás, že jste:
- patříte (též) do skupiny, která zde není jmenována

Pokud patříte i do jiné skupiny, napište, do jaké:
učitelka-spec. ped. na základní škole speciální

Budete v tomto příspěvku mluvit pouze sám (sama) za sebe nebo za nějakou skupinu, která si Vás vybrala, abyste hovořil(a) jejím jménem?
Mluvím pouze sám (sama) za sebe.

Jaké otázky Vás napadají v souvislosti se standardem kvality profese učitele?
je v této chvíli nutný?
nejsou zde otevřená témata, která se musí řešit?
určí tento dokument i postavení učitele ve společnosti?

Jak rozumíte pojmu standard, jak byste jej vysvětlil(a)?
měřítko

Jaký je podle Vás hlavní smysl standardu?
ustanovit spravedlivé měřítko

Jaký užitek (a komu) by měl standard podle Vás přinést, pokud bude dobře zpracován?
najít společensky ustanovené kompetence a povinnoste učitele, které budou respektovány

Jaké podmínky musejí být splněny, aby standard mohl dobře sloužit?
stanovení postavení učitelské profese ve společnosti

Kdo by měl vytvářet a zajišťovat podmínky pro to, aby standard mohl dobře sloužit?
sami učitelé

Měla by kvalita práce učitele mít vliv na výši jeho mzdy?
Ano
ano, ale i odpracované roky by se dále měly započítávat, tak jako je u ostatních profesí

V čem spatřujete hlavní rizika, která mohou ohrozit úspěšné a užitečné fungování standardu v praxi?
vzájemnéá kontrola, podvody

Má standard být povinný pro všechny učitele?
Ano

Měl by podle Vás standard popisovat pouze jednu úroveň kvality závaznou pro všechny učitele, nebo má obsahovat i vyšší úrovně, které by dosahovali pouze někteří vynikající učitelé?
Měl by mít pouze jednu úroveň závaznou pro všechny učitele

Jak by se podle Vás mělo postupovat, pokud nějaký učitel nedosáhne základní úrovně standardu?
školení

Kdo a jak by podle Vás měl posuzovat, zda učitel dosahuje kvalit popsaných ve standardu?
zkušení kolegové podle daných kompetencí a poviností

Měla by být vytvořena jedna společná verze standardu pro všechny učitele MŠ, ZŠ a SŠ?
Ne
káždá forma vzdělávacího procesu, vyžaduje jiné povinosti a kompetence učitele

Jakým způsobem by měl být standard využíván v přípravném vzdělávání učitelů?
seznamování a využívání v praxi

Domníváte se, že tvorba standardu profese učitele je potřebná?
Spíše ne

Vyhovuje Vám předložené členění standardu (zvolené oblasti a podoblasti)?
Ano



Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz