přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotazník číslo 371 vyplněný za organizaci ZŠ a MŠ speciální - obor základní vzdělání
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2009, 13:55 
Jste žena nebo muž?
žena

Platí o Vás, že jste:
- patříte (též) do skupiny, která zde není jmenována

Pokud patříte i do jiné skupiny, napište, do jaké:
učitelka -speciální pedagog

Budete v tomto příspěvku mluvit pouze sám (sama) za sebe nebo za nějakou skupinu, která si Vás vybrala, abyste hovořil(a) jejím jménem?
Mluvím za skupinu, která si mne vybrala, abych hovořil(a) jejím jménem.

Přesný název skupiny nebo organizace, za kterou budete hovořit:
ZŠ a MŠ speciální - obor základní vzdělání

Internetové stránky Vaší skupiny nebo organizace:
www.msazskm.cz

Organizace, kterou reprezentujete, je:
- zřizovatel školy

Jaké otázky Vás napadají v souvislosti se standardem kvality profese učitele?
1. Jakým způsobem je možné objektivně změřit kvalitu učitele?
2. Čím bude zaručena objektivita posuzování kvalit učitele?
3. S uvedeným návrhem Portfolií učitelů a s ním kladených požadavků ( přípravy,reflexe hodin,vyhodnocení a další postup..,záznamy další práce učitele....a pod.) nás napadá další zahlcení učitelů administrativou...
4. Kdo bude stanovovat mentory a kdo konkrétně jimi by měl být?
5. Nemůžeme se ubránit dojmu, že nám celá akce zavání dřívějším procesem kádrování pracovníků
6. Proč má veřejnost posuzovat a mluvit do kvality učitele?


Jak rozumíte pojmu standard, jak byste jej vysvětlil(a)?
souhrn kvalitních kompetencí pedegoga


Jaký je podle Vás hlavní smysl standardu?
posuzování a odlišování kvality jednotlivých pedagogů
nastínění cesty dalšího kvalitního vývoje pedagoga

Jaký užitek (a komu) by měl standard podle Vás přinést, pokud bude dobře zpracován?
ideální myšlenka:
pedagogům -finanční sféra, seberealizace
žáků, rodičům -kvalita výchovně vzděl. procesu
ředitelům - kvalitní a živý vývoj školy
celospolečensky - zlepšení postavení pedagogů vůči veřejnosti, zlepšení postavení školství v politické sféře

Jaké podmínky musejí být splněny, aby standard mohl dobře sloužit?
dostatečné finanční zabezpečení
zkvalitnění odborné přípravy na vysokých školách
podrobná analýza současného stavu školství u nás i v zahraničí
přenos ze zahraničí pouze toho, co vyhovuje našim podmínkám


Kdo by měl vytvářet a zajišťovat podmínky pro to, aby standard mohl dobře sloužit?
stát- msmt-kraj-ředitel

Měla by kvalita práce učitele mít vliv na výši jeho mzdy?
Ano
základní předpoklad!

V čem spatřujete hlavní rizika, která mohou ohrozit úspěšné a užitečné fungování standardu v praxi?
zachování objektivity
materiální zabezpečení
lobismus


Má standard být povinný pro všechny učitele?
Ano

Měl by podle Vás standard popisovat pouze jednu úroveň kvality závaznou pro všechny učitele, nebo má obsahovat i vyšší úrovně, které by dosahovali pouze někteří vynikající učitelé?
Nevím

Jak by se podle Vás mělo postupovat, pokud nějaký učitel nedosáhne základní úrovně standardu?
nedokážeme posoudit, potřebovali bychom konkrétnější vysvětlení otázky

Měla by být vytvořena jedna společná verze standardu pro všechny učitele MŠ, ZŠ a SŠ?
Spíše ne
s přihlédnutí ke specifikám práce

Jakým způsobem by měl být standard využíván v přípravném vzdělávání učitelů?
kvalitní učitelé na vysokých školách vybaveni nejen odborností po stránce teorie ,ale zejména praxe
zpřísnění výběru nových uchazečů při přijímacích zkouškách
aktivnější propojení přípravy na vysokých školách s praxí

Domníváte se, že tvorba standardu profese učitele je potřebná?
Spíše ne

Vyhovuje Vám předložené členění standardu (zvolené oblasti a podoblasti)?
Ano

Jaké úpravy členění případně navrhujete?
nejde o členění ale o jasnou a kvalitní obsahovou náplň

Zde je prostor pro Vaše návrhy nebo úpravy formulací, které by standard měl obsahovat
--------

Jakékoli Vaše komentáře k tématu diskuse:




Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz