přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dotazník číslo 199
PříspěvekNapsal: 16 dub 2009, 18:23 
Dobrý den, pane řediteli,
naprosto s Váma souhlasím. Pokud ale nahoře budou sedět takoví lidé jako pan Srb, nevidím světýlko na konci tunelu. Dnes jsem se v MF DNES dočetla, že podle výzkumů MŠMT je 57 % učitelů spokojeno s informacemi, které se týkají přípravované státní maturity. Stejně pak naloží MŠMT i s výsledky, které vyplynou z našich dotazníků. Já neznám žádného učitele, který by byl spokojen s přípravou státní maturity a lituji děcka, na kterých se tento experiment bude zkoušet.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotazník číslo 199
PříspěvekNapsal: 22 dub 2009, 22:38 
Ani já neznám žádného učitele, který by byl spokojen s přípravou státní maturity.
Spokojený ovšem bude pan Srb, ostatně je za to placený (pardon: "dostal zadání od MŠMT") - ale ten zas není učitel...

Karel Horák


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotazník číslo 199
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2009, 22:38 
Teď už se začíná konání státních jednotných (ve dvou úrovních!?!) maturit zpochybňovat - a vyhláška stále není hotová. Absolutně není jasné, co příští rok studenty čeká (nebo nečeká!). Zato se ale pracuje na standardech... Dost smutný Kocourkov. Jen se divím, že si to lidé nechají líbit.

Karel Horák


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotazník číslo 199
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2009, 09:54 
Diskutující se potom obvykle rozdělují do dvou velkých skupin:
a) ti, kteří již ztrácejí naději a bojí se především toho, že namísto podpory přijde jen další byrokratická zátěž,
b) ti, kteří důvěřují předkládané koncepci a vnímají ji jako výzvu a naději na změnu


Zatím se zdá, že velká skupina a) je výrazně větší velká skupina než velká skupina b).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotazník číslo 199
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2009, 11:15 
Offline

Registrován: 03 dub 2009, 07:22
Příspěvky: 2
Souhlasím s jedním z diskutujících, že problémem je velká ohebnost našich páteří, až ustrašenost. Mnohé problémy, které my vyučující máme, by šlo vyřešit buď dlouhodobější stávkou či alespoň hromadnou pasivní rezistencí k určitým věcem. Já se v žádném případě nehodlám zapojit to takových nesmyslů, o kterých hovoří "Standard".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotazník číslo 199
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2009, 21:53 
vladimirsrb píše:

Diskutující se potom obvykle rozdělují do dvou velkých skupin:
a) ti, kteří již ztrácejí naději a bojí se především toho, že namísto podpory přijde jen další byrokratická zátěž,
b) ti, kteří důvěřují předkládané koncepci a vnímají ji jako výzvu a naději na změnu


Tak tento druh argumentace si velmi dobře pamatuji z mládí. Ještě tam chybí, že v případě skupiny a) se jedná o reakční živly, resp. jimi svedené, třídně nedostatečně uvědomělé jedince. Skupina b) uvědoměle věří v uplatňování závěrů posledního stranického sjezdu a naplnění pětiletky. Jejich důvěra v třídní předvoj je jistě záslužná a jejich optimismus jistě posune naše školství k světlým zítřkům...

Karel Horák


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotazník číslo 199
PříspěvekNapsal: 25 čer 2009, 08:44 
PaedDr. Karel Výravský píše:
Jste žena nebo muž?
muž

Platí o Vás, že jste:
- ředitel(ka) gymnázia

Budete v tomto příspěvku mluvit pouze sám (sama) za sebe nebo za nějakou skupinu, která si Vás vybrala, abyste hovořil(a) jejím jménem?
Mluvím pouze sám (sama) za sebe.

Jaké otázky Vás napadají v souvislosti se standardem kvality profese učitele?
Je to vůbec možné? Co ještě se bude kromě ŠVP, státních maturit atd. valit na učitele, než se úplně zhroutí? Co nám to zase rádoby reformátoři školství podsouvají? Škoda, že v realizačním týmu není normální učitel, který učí 25 hodin týdně, je třídním učitelem, vedoucím předmětové komise, tvůrcem ŠVP, garantem nějaké školní soutěže, environmentalistou, školním maturitním komisařem atd.

Jak rozumíte pojmu standard, jak byste jej vysvětlil(a)?
Já tomu fakt nerozumím - 25 let už podle standardu učím, tak proč ho ještě formalizovat a nutit učitele, aby sami na sebe psali portfolio - neschopní učitelé si tam budou vymýšlet a už vůbec nebude možné se jich zbavit a schopní budou jen více naštvaní.

Jaký je podle Vás hlavní smysl standardu?
Dorazit poslední zbytek normálních kantorů v českých školách.

Jaký užitek (a komu) by měl standard podle Vás přinést, pokud bude dobře zpracován?
Všem nadřízeným orgánům jako super bič na školy a kantory. Už vidím ČŠI jak se bude vyžívat v tunách papírů, které budeme muset kolem standardů vyrábět.

Jaké podmínky musejí být splněny, aby standard mohl dobře sloužit?
Nevím - normálnímu kantorovi to prostě sloužit nemůže.

Kdo by měl vytvářet a zajišťovat podmínky pro to, aby standard mohl dobře sloužit?
Že by ředitel? Nebo jste chtěli v tomto řízeném dotazníku slyšet něco jiného?

Měla by kvalita práce učitele mít vliv na výši jeho mzdy?
Ano

V čem spatřujete hlavní rizika, která mohou ohrozit úspěšné a užitečné fungování standardu v praxi?
Vymýšlí to zakuklení přátelé angažovaného učení a budou to nutit normálním kantorům, kteří se nemohou bránit, protože na to nemají čas, neb musí učit.

Má standard být povinný pro všechny učitele?
Ne

Měl by podle Vás standard popisovat pouze jednu úroveň kvality závaznou pro všechny učitele, nebo má obsahovat i vyšší úrovně, které by dosahovali pouze někteří vynikající učitelé?
Nevím

Jak by se podle Vás mělo postupovat, pokud nějaký učitel nedosáhne základní úrovně standardu?
Asi ho vyhodit ze školství - před mou školou stojí zástupy nadšených učitelů, kteří chtějí plnit profesní standard učitele.

Kdo a jak by podle Vás měl posuzovat, zda učitel dosahuje kvalit popsaných ve standardu?
Profesor Rýdl (Myslím to vážně, on standardům a učitelům opravdu rozumí, ale asi by to nestihl.)

Měla by být vytvořena jedna společná verze standardu pro všechny učitele MŠ, ZŠ a SŠ?
Nevím

Jakým způsobem by měl být standard využíván v přípravném vzdělávání učitelů?
Nevím.

Jak má být standard využíván pro podporu profesního růstu učitelů?
Nevím.

Domníváte se, že tvorba standardu profese učitele je potřebná?
Ne

Vyhovuje Vám předložené členění standardu (zvolené oblasti a podoblasti)?
Nevím

Jakékoli Vaše komentáře k tématu diskuse:
Vážení, omlouvám se za to, že jsem asi při vyplňování dotazníku nedodržel pravidla slušné a věcné diskuze, ale z dob socialismu nesnáším řízené diskuze. Vše, co je na stránkách MŠMT o standardech, je jednostranná účelová propagace standardů a manipulace veřejnosti. Nezlobte se, prosím, ale kolonka "Instrukce k diskuzi" mě opravdu uráží. To si opravdu myslíte, že učitelé jsou tak nesvéprávní, že potřebují instrukce k diskuzi, nebo se bojíte jejich skutečných názorů?
Také mě pobavily anonymní dotazníky vyjadřující podporu standardům - formulace názorů v nich mě svádí ke kacířské myšlence, že je píše někdo z VÚP.
Vážení, vím, že můj zoufalý hlas nikdo nevyslyší a že se na realizaci standardů nic nezmění. Vím, že je v této republice mnoho kantorů smýšlejících jako já, ale neozvou se a nepodpoří mě - buď jsou již zcela apatičtí a je jim všechno jedno, nebo se bojí. A to mi na celé situaci se standardy, ŠVP, státními maturitami ... přijde jako úplně nejstrašnější, že se za 20 let po revoluci bojíme ve školství svobodně vyjadřovat svoje názory a že nám je opět nařizováno, jak máme učit, jak máme myslet, co je správné a co ne. Klasickým příkladem je tento řízený dotazník.
Jako loajální státní úředník Vám dále musím sdělit (protože také nechci přijít o místo), že až bude standard uzákoněn, budu jeho nadšeným realizátorem ve své škole. Myslím si, že bude vrcholem pedagogického blaha, až budeme v pedagogické trojce - já, mentor, učitel - rozmlouvat o profesním portfoliu učitele a o hvězdném kariérním (o finančním ani nemluvě) růstu učitele. Přeji všem reformátorům českého školství hodně zdaru při vytváření a násilném zavádění profesního standardu učitele! Karel Výravský, Gymnázium Broumov

Návštěvník píše:
vladimirsrb píše:

Diskutující se potom obvykle rozdělují do dvou velkých skupin:
a) ti, kteří již ztrácejí naději a bojí se především toho, že namísto podpory přijde jen další byrokratická zátěž,
b) ti, kteří důvěřují předkládané koncepci a vnímají ji jako výzvu a naději na změnu


Tak tento druh argumentace si velmi dobře pamatuji z mládí. Ještě tam chybí, že v případě skupiny a) se jedná o reakční živly, resp. jimi svedené, třídně nedostatečně uvědomělé jedince. Skupina b) uvědoměle věří v uplatňování závěrů posledního stranického sjezdu a naplnění pětiletky. Jejich důvěra v třídní předvoj je jistě záslužná a jejich optimismus jistě posune naše školství k světlým zítřkům...

Karel Horák


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dotazník číslo 199
PříspěvekNapsal: 25 čer 2009, 09:08 
Offline

Registrován: 26 dub 2009, 13:44
Příspěvky: 35
Souhlasím s ostatními kolegy. Tak to vypadána školách.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz