přejít na úvodní stránku

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotazník číslo 144 vyplněný za organizaci ICT panel pro didaktickou inovaci národního kurikula oblasti ICT ve všeobecném vzdělávání
PříspěvekNapsal: 13 črc 2009, 14:14 
Offline

Registrován: 18 kvě 2009, 14:33
Příspěvky: 2
Jste žena nebo muž?
žena

Platí o Vás, že jste:
- rodič
- patříte (též) do skupiny, která zde není jmenována

Pokud patříte i do jiné skupiny, napište, do jaké:
pracovnice státní správy v oblasti školství

Budete v tomto příspěvku mluvit pouze sám (sama) za sebe nebo za nějakou skupinu, která si Vás vybrala, abyste hovořil(a) jejím jménem?
Mluvím za skupinu, která si mne vybrala, abych hovořil(a) jejím jménem.

Přesný název skupiny nebo organizace, za kterou budete hovořit:
ICT panel pro didaktickou inovaci národního kurikula oblasti ICT ve všeobecném vzdělávání

Internetové stránky Vaší skupiny nebo organizace:
http://www.rvp.cz/clanek/2989

Organizace, kterou reprezentujete, je:
- jiný typ organizace

Pokud Vámi reprezentovaná organizace patří i do jiné skupiny, napište, do jaké:
Odborná pracovní skupina vytvořená Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze

Je podle Vás výčet profesních znalostí pro účely standardu vyhovující?
ne
Tak, jak je struktura Profesního standardu kvality učitele v návrhu koncipovaná, vytváří prostor pro začlenění problematiky informačních a komunikačních technologií do všech jeho oblastí. I přesto, že v některých případech jsou tyto otázky zdánlivě „schované“ v obecných formulacích, zaslouží si zdůraznění především z důvodu rostoucího významu ICT ve vzdělávání. Ten je podmíněný tím, jak roste množství informací a jak se zvyšuje jejich význam pro uplatnění jednotlivce na trhu práce. Úspěšnější je ten, kdo má k informacím lepší přístup a dovede s nimi efektivně pracovat. Pedagogové by v tomto směru měli být připraveni k výchově a vzdělávání na takové úrovni, která umožní přípravu jejich žáků na řešení aktuálních úkolů, se kterými se budou v budoucnu v praxi setkávat.

Jaké další oblasti by podle Vás měl standard obsahovat? A jaká kritéria by měla být obsažena v těchto oblastech?
Proto navrhujeme doplnit do Profesního standardu kvality učitele následující položky:
OBLAST Č. 1: VÝUKA JAKO PROCES VYUČOVÁNÍ A UČENÍ
1.2 Realizace výuky
Strategie výuky (vyučování a učení)
Učitel:
- zná možnosti využití ICT v procesu učení a dovede je efektivně aplikovat s ohledem na potřeby žáků a obsah kurikula (interaktivní výukové materiály, e-learning, elektronická portfolia, sociální sítě …)
- integruje části problematiky ICT jako průřezová témata do programu výuky dle své odbornosti
1.3 Reflexe (procesů a dosažených výsledků)
Učitel:
- využívá ICT pro analýzy a hodnocení výsledků vzdělávání i jako zpětnou vazbu pro žáky
OBLAST Č. 2: ŠIRŠÍ KONTEXT VÝUKY
2.3 Spolupráce s kolegy, rodiči a širší veřejností
Učitel:
- ke komunikaci v rámci školy i mimo ni a k prezentaci účelně a efektivně využívá moderní komunikační technologie (e-mail, chat, profesní diskusní fóra, www stránky školy, prezentace vlastní práce, blog,….)
2.4. Působení na žáky
Učitel:
- poskytuje žákům výukové materiály tak, aby byly přístupné kdykoli a odkudkoli
- vhodným způsobem a v mezích svých možností ovlivňuje aktivitu a postoje žáků tak, aby byly v maximálním souladu s výukovými cíli školy
OBLAST Č. 3: PROFESNÍ ROZVOJ UČITELE
Učitel:
- chápe roli ICT ve svém profesním a kariérním rozvoji, zná inovační trendy své odbornosti způsobené rozvojem ICT
- dodržuje zákonné a etické normy v oblasti využívání ICT (softwaru, digitálních výukových materiálů, zdrojů dat…)
- je si vědom rizik, která vyplývají z užívání ICT pro pedagogy i žáky a dovede jim čelit (zdravotní rizika, ochrana osobních údajů, dat, kyberšikana ….)




Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
OPVK Provoz diskusního fóra Standard kvality profese učitele technicky zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání jako součást Metodického portálu RVP.cz.

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz